Presentaties/workshops

Aankomende week mag ik maar liefst 3 presentaties geven. Leuk om te doen, wel brengt behoorlijk wat extra werk met zich mee. Op 11.11.2011 mag ik, als echte carnavalsliefhebber maar liefst 2 keer optreden.

Social media & onderwijs
Op de basisschool van de kinderen mag ik samen met Diana Russo allereerst de leerkrachten informeren over de impact en het nut van social media. Ons doel is bewustwording te creëren bij de school en de leerkrachten te activeren. Dat laatste is wat ons betreft al gelukt als ze er over gaan nadenken en kijken of en hoe het hen zou kunnen helpen.

Algemene Voorwaarden & Intellectueel Eigendom
Op de bewuste 11 november geef ik samen met collega-jurist Esther Wensveen een presentatie voor de leden en genodigden van BNI Einstein. Het onderwerp van deze presentatie is algemene voorwaarden en intellectueel eigendom. Heeft een bedrijf algemene voorwaarden nodig, waarvoor dienen zij en heel belangrijk hoe gebruik je die eigenlijk? Elke ondernemer krijgt ermee te maken maar het behoort niet tot de “core-business” en daarom wordt hieraan vaak geen prioriteit gegeven terwijl dit zeker van belang is. Ben je als ondernemer innovatief bezig, hoe haal je dan het beste uit je ideeën? Is beschermen hiervan de beste manier of kun je beter delen; wat zijn de voor- en nadelen? Esther en ik zullen dit soort vragen beantwoorden en daarnaast praktische tips geven die je als ondernemer kunt gebruiken.

Intellectueel Eigendom & Social Media
De laatste van de 3 is een workshop die ik mag geven bij de officiële opening van Bedrijvencentrum Traverse. Voorzover ik weet kun je je nog steeds opgeven voor een van de workshops die die middag gegeven worden in de verschillende BC Traverse ruimtes.

In mijn workshop zal ik ingaan op een paar juridische aspecten van social media, denk bijvoorbeeld aan auteursrechten op informatie die je plaatst op bijvoorbeeld LinkedIn en niet te vergeten foto’s die gebruikt worden. Als iemand graag een bepaald specifiek onderwerp de revue wil laten passeren dan laat maar weten, wie weet dat ik het dan behandel.

Ik hoop jullie te zien bij een van de presentaties komende week!

2 thoughts on “Presentaties/workshops”

Geef een reactie

